marți, 5 mai 2015

Making of - In the shadow of the Eagle - Ancient Rome 3D rendering competition

In the shadow of the Eagle - Ancient Rome 3D rendering competition
Dupa cum stiti sunt pasionat de fotografie si design (2D si 3D). Din acest motiv am dorit sa pornesc aceasta imagine avand la baza cateva reguli: culori complementare (auriu si albastru) si regula treimilor pentru compozitie.
Making of - In the shadow of the Eagle - Ancient Rome 3D rendering competition
Am incercat sa mentin resursele in scena mea la un nivel rezonabil, astfel modelele 3D sunt realizate prin tehnici Low-Poly folosite in dezvoltarea jocurilor. Din acest motiv a trebuit sa compensez prin texturi. Alaturi este o portiune din fortul (Castra Stativa) de pe insula realizata cu un numar redus de poligoane 3D (284). Farul este insiparat dupa Torre de Hércules.

Making of - In the shadow of the Eagle - clay 3D rendering - Ancient Rome 3D rendering competitionDin pacate pentru texturarea biremei nu am acordat foarte mult timp - a fost unul dintre sacrificiile facute ca sa ma incadrez in timp :( Am folosit ca elemente ochiul care domina si simbolul roman pentru putere / rezistenta (inspiratie - vedeti imaginea mozaic de mai jos).
Soldatii si elementele de decor (scuturi, etc.) sunt realizate low-poly, detaliile fiind date de texturi.
Din punctul de vedere a modelarii 3D numarul total de poligoane din scena este in jur de 800.000. Avand resursele bine gestionate se pot controla timpii de randare, texturarea si rigging-ul pentru caractere (pregatirea pentru animatie - in acest caz doar posing) sunt mai usoare. Urmand aceasta tehnica de lucru, adaugarea ulterioara de detalii (geometrie si texturi mai detaliate) este facila. 
Umbra de pe vela princila care da numele imaginii "In the shadow of the Eagle" (In umbra Vulturului) este facuta intentionat cu o lumina separata ca o semnatura artistica. Am vrut ca portiunea mare ocupata de vele in aceasta imagine sa contribuie la poveste.
Making of - In the shadow of the Eagle - sea texture
Pentru apa am folosit 3 obiecte: in background este un plan simplu doar texturat, in planul apropiat sunt 2 obiecte unul pentru valurile normale iar celalalt pentru siajul navei. Alaturi aveti una dintre texturile folosite pentru apa. Au fost folosite mai multe texturi specializate pe canale (diffuse, specular, bump, transparency, etc.).
Am alocat mult timp pentru texturare. Acest lucru a presupus corectarea imaginilor care nu suportau multiplicare (tile) dar si adaugarea de detalii.


Decizia de inscriere in cadrul concursului am luat-o cu o saptamana in urma. Atunci am stabilit ca o sa acord aproximativ 10 ore pentru acest concurs. Din pacate am reusit sa spulber acest termen cu brio, ajungand in final la peste 30 de ore. Din aceasta cauza a trebuit sa fac niste sacrificii si mi-am impus termene pentru fiecare element in parte cand am considerat ca nu mai pot aloca timp suplimentar.
Cateva exemple:
  • soldatii de pe nava au o singura textura si doar 3 pozitii restul fiind clone;
  • textura biremei (nava) a suferit si ea sacrificii ca ore de lucru - cu mai multe ore alocate putea fi mai elaborata;
  • am renuntat la randarea foto-realista deoarece necesita foarte mult timp suplimentar;
  • citadela destul de simpla dar nu afecteaza imaginea fiind aplicat si un efect de lens blur.
Daca timpul o sa-mi permita o sa fac o noua randare 3D foto-realista pentru aceasta imagine si cateva corecturi.
Din punct de vedere hardware trebuie sa recunosc ca placa video actuala Nvidia Geforce 750 cu 2 GB memorie RAM (mid-range) mi-a fost de un real ajutor. Pot sa spun ca sunt un FanBoy Nvidia :)

Postarea mea in cadrul concursului este la adresa:
http://humster3d.com/2015/05/04/in-the-shadow-of-the-eagle/

Daca aveti placerea si timpul necesar va astept sa dati like la aceasta adresa. Va multumesc.

Cateva date istorice:

Primul razboi punic (264-241 î.Hr.) a fost primul dintre Razboaiele Punice care au avut loc intre Roma si Cartagina. Timp de 23 de ani cele două puteri si-au disputat suprematia in bazinul vestic al Marii Mediterane. Cartagina, aflata in Tunisia de azi, era cea mai puternică putere maritima din vestul Marii Mediterane la inceputul conflictului. De asemenea, Roma domina Peninsula Italica si isi dorea victoria, dar era greu de obtinut o victorie decisiva.
Cele două state au avut trei razboaie unul contra celuilalt, razboaie care le-au marcat existenta. Aceste razboaie au fost numite Razboaiele punice, dupa numele de „puni” pe care romanii il dădeau cartaginezilor.
Roman Bireme mosaic

Mai multe informatii istorice:

In final cateva sfaturi legate de software gratuit care il puteti folosi in crearea de imagini 3D:
Pentru mai multe detalii despre software gratuit cat si GiveAway vizitati blogul meu dedicat http://open-source-spot.blogspot.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu