marți, 18 februarie 2014

Impreuna cu doamna Gabriela Teisanu la Muzeul Satului Bucovinean

In aceasta iarna am avut ocazia sa facem cateva fotografii la Muzeul Satului Bucovinean impreuna cu doamna Gabriela Teisanu. Am putut sa ne bucuram de zapada extraordinara si decorul mirific.
Mai jos aveti cateva fotografii.

Accesati galeria foto completa la urmatorul link:: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.494156960693909.1073741855.393843544058585&type=1&l=1d78c2bad0

Cateva date despre doamna Teisanu (articol Adevarul):

Bucovineanca este un rapsod îndrăgostit de doinele tradiţionale şi de arta populară. Adoră liniştea din sala de concerte, de dinaintea recitalului.
Gabriela Teişanu s-a născut într-o frumoasă duminică din luna august, în 1967, după cum ne-a povestit ea, în satul Ilişeşti. De la vârsta de 3 ani a urcat pe scenă şi timp de 40 de ani a interpretat muzică populară, dar mai ales doine.

vineri, 14 februarie 2014

Etape de lucru - corectarea fotografiilor

Layere corectura foto
De multe ori sunt intrebat care sunt etapele de lucru (workflow) pentru corectarea fotografiilor, asa ca o sa raspund prin acest articol.
In prima etapa fac o corectura generala similar cu ce se realiza in perioada filmului intr-un Darkroom (ex. software: Rawtherapie, Zoner, Lightroom, etc.):  expunere, white-balance, tonuri de culoare, etc.
In etapa a doua urmeaza corectura avansata (ex. software: Gimp, Photoshop, etc.). Alaturi aveti o structura de layere (obiecte), corectura urmand logica de mai jos:
  • Corectarea micilor probleme pe fundal in functie de situatie;
  • Daca este cazul corectare separata white balance / expunere / culoare in layere diferite pentru prim plan / fundal (foreground / background);
  • Corectarea primara fata personaj (cosuri, riduri, alte probleme) - in special sunt folosite uneltele heal si clone;
  • Corectare secundara fata (layer separat) prin adaugarea efectului grassiuan blur destul de intens in asa fel incat sa pastreze doar caracteristicile generale si modificare luminozitate (eventual ton culori). Intensitatea efectului este controlata prin transparenta generala a layer-ului si printr-un layer mask (3 in exemplu de mai sus) care permite o mai mare finete prin tonurile de gri folosite (alb = opac 100%, negru = transparent 100%, tonuri gri = transparente intermediare). In aceasta etapa, in unele cazuri se pot folosi mai multe layere (2 in exemplul din imagine) pentru un control mai fin.  
Numarul de layere (obiecte) folosite difera de la caz la caz. Pentru corecturile avansate unde sunt necesare mai multe layere este bine sa le denumiti si eventual sa le grupati.
Urmariti link-urile din articol pentru mai multe detalii.

Link-ul pentru galeria foto din care face parte si fotografia exemplu din acest articol este: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.494156960693909.1073741855.393843544058585&type=1&l=1d78c2bad0